Opening zaterdag 4 september 2010

De opening op zaterdag 4 september j.l. zullen we allemaal niet snel vergeten. Het was een fantastische dag! De gehele dag stond in het teken van sport. Een ieder kon kijken bij het voetbal, de korfbal en de tennis en de nieuwe kantines bewonderen. Veel bezoekers hebben we deze dag mogen verwelkomen. Bij elke sportafdeling vonden diverse activiteiten plaats.

Mede dankzij het prachtige weer en de geweldige accommodatie was de clinic bij de tennis een groot succes! De tennisspelers Geert-Jan van Dijken en Wybe van der Linde hebben het publiek prima vermaakt en de deelnemers aan het werk gezet. ‘Denk je te kunnen tennissen…’ of ’weer een illusie armer….’ en ‘wat kunnen die jongens goed tennissen..’, hebben wij menigmaal moeten aanhoren. We wilden er een feestelijke opening van maken en dat is het zeker geworden.

Met dank aan een ieder die zich vrijwillig heeft ingezet; belangeloos hebben zij de hele dag geholpen met het versieren, bedienen, opruimen etc.etc. Hartstikke bedankt allemaal!!

De dag begon om ’s ochtends 10 uur. Er vond een briefing plaats zodat de vrijwilligers wisten wat er deze dag allemaal moest gebeuren. Vanaf 10.30 uur werden de eerste taarten afgeleverd. Het resultaat mocht er zijn; prachtige creaties waren gemaakt. Maar ook de smaak viel in goede aarde. Er is volop gesmuld van de overheerlijke taarten. Aan het einde van de dag waren ze allemaal op!

De eerste prijs werd gewonnen door Christina Struyk met haar overheerlijke koffie advocaat taart (onder ons..we denken dat de alcohol de doorslag heeft gegeven…), de tweede prijs ging naar Alie de Vries met de mon-chou taart en de derde prijs naar Beatrice Demmer met de Amerikaanse appeltaart. Respectievelijk is gewonnen een zilveren taartschep, een kookboek en een kunstgebakje. TOP!

De clinic begon met een opwarmingsronde. Al huppelend door een touwladder wisten Geert-Jan en Wybe de deelnemers warm te draaien voor al wat ging komen. Elk onderdeel was een uitdaging; het tenniskanon, de opslagmeter en Geert Jan raken met een tennisbal. De grote rackets en de koekenpannen zorgden voor hilariteit. Tot slot zijn er nog prijsjes gewonnen door het behalen van 3 punten in een dubbelspel tegen Geert-Jan en Wybe.

’s Avonds was de algehele afsluiting met een barbecue in de tent. Goed verzorgd en heel gezellig. Wij hopen dat menigeen met een goed gevoel op deze dag terugkijkt.

KORTOM; al met al een prachtige dag met een super gezellige sfeer.

Alie de Vries- Jager