Beperkende maatregelen op het park ter bescherming van onze gezondheid

Update 30 juni:
Zoals aangegeven op de website heeft het bestuur gisteravond plannen uitgewerkt om te kunnen voldoen aan de eisen die gesteld worden in het ‘Protocol verantwoord sporten maatregelen 1 juli 2020’. Dit protocol is opgesteld na het verruimen van de Corona maatregelen door de Regering. Alle leden hebben dit vandaag in hun mailbox ontvangen. Lees deze mail goed door zodat je bij controle geen boete krijgt!

Update 26 juni:

Het bestuur gaat maandag 29 juni vergaderen om te bepalen of we aan de nieuwe richtlijnen per 1 juli kunnen voldoen. De gemeente verleent geen toestemming voor het al dan niet weer openstellen van de sport- en verenigingskantines, dit is de verantwoordelijkheid van de vereniging zelf. De gemeente ziet wel toe op de naleving van de richtlijnen en voorschriften die door de Rijksoverheid bekend zijn gemaakt. Het is de verantwoordelijkheid van de vereniging / sportorganisatie zelf om deze voorschriften te volgen in het weer openstellen van de kantines.

24 mei:

Vanaf nu mag er weer gedubbeld worden mits we alle andere richtlijnen blijven opvolgen. Om meer leden de kans te geven te spelen hebben we de speeltijd bij dubbelspel tijdelijk verhoogd naar 1,5 uur. Alle spelers vooraf aanmelden via de ClubApp. Bevestigen in de hal is niet nodig.

Spelen op baan 3 tijdens de lessen is ook weer mogelijk. Alle andere Corona beperkingen blijven dus van kracht. Verlaat dus meteen na het spelen het park. Tossen mag helaas dus nog niet. Ook het terras blijft dicht. Daarnaast zijn toeschouwers op het park zijn nog niet welkom.

Onderhoud banen

Vergeet niet de banen te vegen nadat je gespeeld hebt. Dit wordt nu soms overgeslagen, dat is niet de bedoeling.
Baan 1 slijt sneller dan baan 2. Omdat deze banen gelijktijdig vervangen moeten worden vragen wij jullie zoveel mogelijk op baan 2 of 3 te spelen en als laatste baan 1 te reserveren. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Najaarscompetitie

De meeste teams hebben zich inmiddels al aangemeld. Nieuwe teams die willen meedoen aan de najaarscompetitie kunnen zich tot 5 juni melden bij Christina Struijk voor meer informatie. Hier de mogelijkheden en data:

Update  9 mei:
Alle leden hebben vandaag een e-mail ontvangen. Lees die aandachtig door.

Update  8 mei.
Omdat de volwassen leden binnenkort ook weer mogen spelen starten de jeugdlessen volgende week vrijdag 11 mei ipv maandag a.s. We streven er naar om het vrij spelen onder voorwaarden en lessen voor volwassenen rond te krijgen vóór maandag 18 mei. Veel hangt daarbij af van de goedkeuring van onze plannen door de Gemeente. Zodra de richtlijnen van de KNLTB bekend zijn gaan wij die uitwerken en aan jullie mailen. Wil je meteen 18 mei kunnen lessen maar je had je nog niet opgegeven? Doe dat dan alsnog hier:

Update 6 mei.

Er komt weer een mogelijkheid om te sporten onder voorwaarden. We gaan deze week als bestuur bekijken hoe we dit veilig en eerlijk kunnen organiseren. Hierover informeren we jullie voor maandag a.s.

29 april:
Vanaf 11 mei willen wij de jeugd t/m 18 jaar onder voorwaarden weer lessen aanbieden. We maken hierover afspraken met de Gemeente. We kijken eerst hoe dat gaat voordat we vrij spelen onder toezicht weer mogelijk maken. We beginnen dus voorzichtig.

Jeugdleden kunnen zich hier opgeven voor meerder lessen per week op maandag en vrijdag.

[contact-form-7 404 "Not Found"]

Update 22 april:

KNLTB meldt: Het kabinet heeft de maatregelen in de strijd tegen het coronavirus iets versoepeld. Jeugd t/m 18 jaar mag onder voorwaarden sporten vanaf 29 april; de overige maatregelen zijn verlengd t/m 20 mei. Dat betekent dat verenigingen beperkt open mogen voor tennissen en lesgeven aan jeugd t/m 18 jaar. De voorjaarscompetitie wordt verplaatst naar het najaar en de KNLTB maakt scenario’s en toolkits voor het sporten in 1.5 meter samenleving.

Als bestuur en tennisleraar gaan wij in overleg hoe we hier vorm aan gaan geven. Houd deze site in de gaten voor updates hierover.

Update 1 april:

Maatregelen verlengd: verenigingen blijven dicht t/m 28 april

19 maart:

De KNLTB besluit de voorjaarscompetitie uit te stellen tot begin mei.

Update 18 maart:

Competitie en toernooien
De maatregelen houden concreet in dat de volgende activiteiten niet doorgaan:

• De eerste speeldag van de KNLTB Voorjaarscompetitie Landelijk op 4, 5 en 6 april.

De KNLTB heeft zondag 15 maart alle tennisverenigingen opgeroepen om alle activiteiten te staken en alle tennisparken en clubhuizen te sluiten. Hieronder vallen ook trainingen en vrij tennissen. Wij volgen dit op. Zodra er ontwikkelen zijn laten we dat weten.

Het Bestuur